Etiketler:Google Analytics Yandex.Metrica,Yandex.Metrica,Yandex.Metrica kullanımı,yandex metrica nedir,yandex.metrica nedir,
Türkiye pazarına hızlı bir giriş yapan Rus Arama Motoru Yandex‘in, Türk kullanıcılar için ücretsiz sunduğu web analytics aracı.
Google Analytics ile kıyaslanmayı hak edecek, keşfettikten sonra iki analiz programını da kullanmanıza neden olabilir.
Metrica Nedir?
Google Analytics gibi ücretsiz olarak sunulan Yandex Metrica, benzer ürünler gibi “sayaç kodu” ile çalışıyor. Yandex’in resmi açıklamasına göre 10 dakikalık gecikme farkı ile datalarınızı görmeye başlıyorsunuz. İlk iş olarak kendinize bir Yandex hesabı edinip, daha sonra Metrica’yı aktif edip Sayaçlarım kısmından sayaç kodunuza ulabilirsiniz. Dikkat etmenizde fayda var, Metrika değil Metrica.
WebVizor Nedir?
Site ziyaretçilerinin mouse hareketlerini, navigasyon süreci ve linklere nasıl tıkladıklarını görebiliyorsunuz. Yandex.Metrika’nın en etkili ve katma değer yaratan özelliği. Her bir ziyaretçinin hareketini oluşan video sayesinde saniye saniye takip imkanınız var. Sadece bu özelliği barındıran ücretli analiz programların olması, bu Metrica’nın bu özelliğini daha da değerli kılıyor. Yandex Metrica Webvizor Nasıl KullanılırWeb Analytics, usability, landing page optimization gibi konular ile ilgilenenler için çok daha anlamlı olacak sonuçlar çıkabilir.
Ziyaretçi, hangi içeriğinizi kopyaladı, hangi kısımlarını inceliyor, duraksıyor veya hızlı geçiyor? Takip edebiliyorsunuz. Site içi görsellerin optimizasyonu anlamında fikir sahibi olabilirsiniz. Kaliteli bir content oluşturmak için anlamlı veriler alabilirsiniz. Özellikle avg time on site ve bounce rate gibi değerler üzerinde daha fazla kontrol sahibi olabiliyorsunuz. Yandex Türkiye’nin bu özelliği ücretsiz olarak sunması Türkiye’ye ve Türk kullanıcılara verdiği önemi göstermektedir. WebVizor hakkında daha detaylı bir yazıyı gelecek zamanda sizinle paylaşıyor olacağım.
Google Analytics mi Yandex.Metrica Mı?
Eski
alışkanlıklar kolay değişmez. Dünyanın en sık kullanılan web analytics
aracı Google Analytics’e kafa tutabilecek özelliklere sahip olan
Yandex.Metrica ile Google Analytics’i kıyasladığımızda ön plana çıkan en
önemli özellik: Webvizor.
Mouse
hareketlerini takip edebiliyoruz. Bunun yanı sıra, temel raporlar ve
istatistikler arasında sayfa geçişleri, rapor sunumu Google Analytics’e
göre çok çok hızlı. Yandex.Metrica, Silverlight ve .NET sürümleri
hakkında bilgi veriyor. Sitenizi ziyaret eden kişilerin hangi sürümünü
öğrendiğini bilirseniz, sitenizi daha sağlıklı tasarlayabilirsiniz.
Ayrıca, Teknolojiler kısmında bulunan diğer bir rapor: Çerezler.
Ziyaretçilerin
yüzde kaçı Çerezlere açık veya kapalı cevabını veriyor. Yandex.Metrica,
Ziyaretçiler kategorisinin altında Cinsiyet ve Yaş istatistikleri
bulunuyor. Yandex.Metrica, ”Ziyaretçinin sondan bir önceki ziyaretinden
sonra geçen gün sayısının dağılımı” adında bir rapor veriyor. Anlamlı
analizler çıkartılabilir. Yandex.Metrica, “Hemen Çıkma Oranı” (Bounce
Rate) hesabını uzunluğu 15 saniyeden az olan ziyaretler için geçerli
kılıyor. Tek sayfa gezip fakat 15 saniyeden fazla kalan ziyaretçiler
bounce olarak sayılmıyor. Farklı ve gayet mantıklı görünen bir uygulama
Yandex.Metrica’nın son olarak bahsetmek istediğim özelliği “tahmin”.
Bir
önceki günlerin verilerini harmanlayarak yarın için anlamlı bir
tahminde bulunmaya çalışıyor. Data toplandıkça daha sağlıklı olacağını
düşündüğüm özellik, hiç olmazsa bir fikir verdiği için anlamlı duruyor.
Google Analytics, uzun zamandır hayatımızda önemli yeri olan, istikrara
sahip bir araç. Yandex’in Türkiye operasyonu ne kadar uzun soluklu
olacak, verdiği hizmet kesintisiz ve kaliteli olarak devam edecek mi?
Google, kendini defalarca ispatlamış istikrarlı bir araç olarak önümüzde
duruyor. Benim tavsiyem ikisini birlikte kullanmanın faydalı olacağı
yönünde. Özellikle webvizor’ün sunduğu nimetlerden yararlanmanızda fayda
olduğunu düşünüyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder