Yandex Türkiye’de Reklam Programlarını Devreye Sokuyor - Yandex Reklam Programı Yandex Reklamları Ne Zaman Aktif Olacak
Google Adsense’e Alternatif Yandex Reklamları Geliyor !
Google Adsense’e rakip olabilir mi bilemiyoruz ama yandex bugünlerde Türkiye’de reklam programlarını başlatmak için ciddi bir hazırlığın içerisine girdi.
Yandex Adsense Alternatif Reklamlar
Yandex Reklam Programı Yandex Reklamları Ne Zaman Aktif Olacak
İnternette reklamın pazar payı hızla büyüyor. ABD’de dijital reklam pazarının cirosu geçen yıl 20 milyar doları geçerken Türkiye’de de 750 milyon liraya ulaştı.
İnternet reklamının Türkiye’deki en büyük oyuncusu ABD merkezli arama motoru Google’a, Rus arama motoru Yandex rakip olmaya hazırlanıyor. Google’dan 1 yıl önce kurulmasına rağmen Kiril alfabesinin kullanıldığı ülkelere odaklanın Yandex, Türkiye ofisini geçen yıl açmıştı.
Moskova’daki merkezine Türkiye’den gazetecileri davet ederek ilk defa yabancı basın mensuplarını ağırlayan Yandex’in CEO’su Arkady Volozh, bulundukları ülkelerde 270 bin işletmenin Yandex’i reklam platformu olarak kullandığını söyledi.
Şirketin Asya ağırlıklı olmak üzere 15 ülkede ofisi bulunuyor. Türkiye’de çok yeni olmalarına rağmen reklam alanında olmayı hedeflediklerini vurgulayan Volozh, “Rusya’da hem ziyaretçi trafiği, hem de reklam yayınlama açısından oldukça iyi bir durumdayız. Geçen yıl 622 milyon dolarlık ciroya ulaştık. Bu sene hedefimiz 1 milyar dolar. Ülkemizde reklam pazarının yüzde 51 ine hâkimiz. Hedefimiz, Türkiye’de kullanıcı sayımızı hızla artırarak aynı platformu Türk şirketlerine, reklam verenlerine de açmak.” dedi.
CEO Volozh, Türkiye’de verdikleri sokak haritalarıyla ilgili soru üzerine, “Sitemizde yasak veri yayınlamıyoruz. Türkiye’deki sokak görüntüleri yasal çerçevede yapılan çalışmalar. Gizli değil, resmî izin belgesiyle çekim yaptık. Bize MİT’ten verdiğimiz hizmetle ilgili bir talep gelmedi.” dedi.
Rusya’da verdiği bedava müzik dinleme hizmetini Türkiye’ye de sunmaya başlayan Yandex, 170 bin yerli, 2,5 milyon yabancı eserle işe başladı. Zamanla sayıyı artırmayı hedefleyen şirket, başta MÜYAP, MESAM ve MSG olmak üzere yerli ve yabancı müzik şirketleri ve sivil toplum kuruluşlarıyla telif anlaşmaları yaptı. Universal ve Sony kataloglarını da yakında sisteme eklemeyi planlıyor.
Türkiye’de 100 bin kullanıcı olan Yandex’in sitesini geçen şubat ayında 1,2 milyon kişi ziyaret etti. 3 bin 500 çalışanı olan şirketin Türkiye’deki 50 kişilik ekibine, Moskova’dan da 100 kişi destek veriyor.
0 yorum:
Yorum Gönder