Eski alışkanlıklar kolay değişmez. Dünyanın en sık kullanılan web analytics aracı Google Analytics’e kafa tutabilecek özelliklere sahip olan Yandex.Metrica ile Google Analytics’i kıyasladığımızda ön plana çıkan en önemli özellik: Webvizor.
Mouse hareketlerini takip edebiliyoruz. Bunun yanı sıra, temel raporlar ve istatistikler arasında sayfa geçişleri, rapor sunumu Google Analytics’e göre çok çok hızlı. Yandex.Metrica, Silverlight ve .NET sürümleri hakkında bilgi veriyor. Sitenizi ziyaret eden kişilerin hangi sürümünü öğrendiğini bilirseniz, sitenizi daha sağlıklı tasarlayabilirsiniz.
Ayrıca, Teknolojiler kısmında bulunan diğer bir rapor: Çerezler.
Ziyaretçilerin yüzde kaçı Çerezlere açık veya kapalı cevabını veriyor. Yandex.Metrica, Ziyaretçiler kategorisinin altında Cinsiyet ve Yaş istatistikleri bulunuyor. Yandex.Metrica, ”Ziyaretçinin sondan bir önceki ziyaretinden sonra geçen gün sayısının dağılımı” adında bir rapor veriyor. Anlamlı analizler çıkartılabilir. Yandex.Metrica, “Hemen Çıkma Oranı” (Bounce Rate) hesabını uzunluğu 15 saniyeden az olan ziyaretler için geçerli kılıyor. Tek sayfa gezip fakat 15 saniyeden fazla kalan ziyaretçiler bounce olarak sayılmıyor. Farklı ve gayet mantıklı görünen bir uygulama Yandex.Metrica’nın son olarak bahsetmek istediğim özelliği “tahmin”.
Bir önceki günlerin verilerini harmanlayarak yarın için anlamlı bir tahminde bulunmaya çalışıyor. Data toplandıkça daha sağlıklı olacağını düşündüğüm özellik, hiç olmazsa bir fikir verdiği için anlamlı duruyor. Google Analytics, uzun zamandır hayatımızda önemli yeri olan, istikrara sahip bir araç. Yandex’in Türkiye operasyonu ne kadar uzun soluklu olacak, verdiği hizmet kesintisiz ve kaliteli olarak devam edecek mi? Google, kendini defalarca ispatlamış istikrarlı bir araç olarak önümüzde duruyor. Benim tavsiyem ikisini birlikte kullanmanın faydalı olacağı yönünde. Özellikle webvizor’ün sunduğu nimetlerden yararlanmanızda fayda olduğunu düşünüyorum.
0 yorum:
Yorum Gönder